We snappen dat het spannend is om een webwinkel te beginnen. Er komt veel op je af. De meeste startende webshop eigenaren hebben daarom behoorlijk wat vragen. Om je een handje op weg te helpen hebben we hieronder de 10 meest gestelde vragen bij het starten van je webshop beantwoord. Op het einde geven wij ook nog onze beste tips voor het starten van je eerste eigen webwinkel. Een goed begin is het halve werk!

1. Wat zijn de kosten voor het laten bouwen van een Webshop?

De gemiddelde prijs voor het laten bouwen van een Webwinkel op basis van een template ligt rond de €1.750,-. Bij ons kan dit al vanaf €695,-. Afhankelijk van het aantal pagina’s en de hoeveelheid extra’s kan deze prijs verschillen. De prijs voor een maatwerk webshop begint bij €5.000,- en kan oplopen tot tienduizenden euro’s. Wij bouwen maatwerk webwinkels al vanaf €1.750,-.

Waarom onze prijzen lager liggen dan de gemiddelde concurrentie? Dat komt omdat wij minder hoge kosten maken. Zo sta je tijdens onze samenwerking direct in contact met de betreffende Web developer, mijden wij lange overleggen en drinken we geen onnodige kopjes koffie waar jij anders uiteindelijk voor betaalt.

2. Hoeveel tijd kost een Webwinkel?

Dit hangt natuurlijk volledig af van jouw doelen en wensen. Er zijn Webshop eigenaren die 4 uur per week werken en er zijn Webwinkel eigenaren die 60+ uren per week aan hun bedrijf bouwen. Laten we er voor dit voorbeeld even vanuit gaan dat jij je Webshop door ons laat bouwen en dat je de SEO en Marketing aan ons uit besteed. Jij zal je verder met de operationele kant van je bedrijf bezig houden. (De bestellingen, klantenservice, product research, Inkoop producten, contact met leveranciers, merk ontwikkeling etc) Verder verstuur je de pakketjes niet zelf maar die laat je versturen door een Fulfilment bedrijf. Dan zal je als je alleen bent moeten denken aan 15 tot 20 uur per week.

3. Wat zijn effectieve strategieën voor online marketing en merkbekendheid?

Een fout die sommige startende webwinkel eigenaren maken is dat ze nadat de webshop live staat verwachten dat er duizenden bezoekers op de webshop af komen en gaan bestellen. Het is belangrijk om een strategie te hebben hoe je ervoor gaat zorgen dat je (nieuwe) klanten trekt. Er zijn veel verschillende manieren om dit te doen. We lichten er een paar voor je uit.

Maak gebruik van Social Media. Een zwaar onderschat medium om klanten te genereren zijn de Social Media kanalen. Deze methode helpt je niet alleen om nieuwe klanten te vinden, maar ook bestaande klanten onderdeel van jouw brand te maken. Het kost natuurlijk wel tijd om te blijven posten, maar maak het een onderdeel van je bedrijf. Kom je er echt niet aan toe? Besteed het dan uit. Bijvoorbeeld aan ons 😉 Verder kun je E-mail marketing inzetten, je kunt gaan adverteren en SEO waardige content ontwikkelen. Benieuwd waar wij je allemaal bij kunnen helpen? Ga naar onze diensten.